یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
کد خبر: 1171523
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
مسعود پزشکیان

حوزه/ رئیس جمهور منتخب با حضور در نشست علنی امروز مجلس گفت: ما هستیم تا مشکل مردم را حل و گرفتاری‌های آنان را رفع کنیم، این‌طور نیست که حالا فرصتی پیش آمده، مردم به ما اعتماد کرده‌اند و مسئول شدیم، تصور کنم کسی شده‌ام.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دعوت از ایشان برای همکاری در حل مشکلات کشور، عنوان کرد: بنده بارها در مناظرات و در همین مجلس گفته‌ام که کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد؛ ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با هماهنگی، همدلی و همفکری از بحران‌هایی که برای ما درست شده و مشکلاتی که وجود دارد، بگذریم، این مسیر را طی کنیم و پاسخ‌گوی مشکلات مردم باشیم.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه تمام تلاش بنده این خواهد بود که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم؛ تصریح کرد:ما هستیم تا مشکل مردم را حل و گرفتاری‌های آنان را رفع کنیم. این‌طور نیست که حالا فرصتی پیش آمده، مردم به ما اعتماد کرده‌اند و مسئول شدیم، تصور کنم کسی شده‌ام. بنده به پشتوانه رایی که مردم به من داده‌اند با تمام وجود تلاش خواهم کرد با کمک شما نمایندگان مجلس، مسئولان و مجموعه کسانی که در کشور هستند؛ دست به دست هم دهیم و پاسخگوی نیازهای مردم باشیم. قطعاً هر کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

پزشکیان در ادامه با اشاره به یکی از وصایای حضرت علی (ع)، گفت: بنده بارها این وصیت امیرالمومنین (ع) را که می‌فرمایند: «أوصیکما بتقْوی اللّه و ألّا تبْغیا الدّنْیا و إنْ بغتْکما و لا تأْسفا علی شیْ‌ءٍ منْها زوی عنْکما» را در جاهای مختلف خوانده و به آن اعتقاد دارم. اینجا حضرت علی (ع) به تقوا توصیه می‌کند و تقوا از دیدگاه حدیثی و قرآن تا آنجا که بنده فهمیدم حرکت بدون خطا است. حرکت بدون خطا در اقتصاد، در صنعت، در کشاورزی و هر آنچه که هست. در حقیقت تقوا یک اسب رام است که می‌تواند انسان را به آنچه که می‌خواهد برساند.

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: امیرالمومنین در ادامه می‌فرمایند دنبال دنیا راه نیفتید در این صورت دنیا هم به دنبال شما راه می‌افتد. اگر هم از این دنیا چیزی از شما گرفتند برای آن تأسف نخورید. اگر پول و مقام و پست و قدرت نتوانست ما را فریب دهد آن وقت می‌توانیم بگوییم «وقولا بالْحقّ واعْملا للاْجْر وکونا للظّالم خصْماً وللْمظْلوم عوْنا» یعنی می‌توانیم از حق بگوییم، با ظالم دشمنی کنیم و یار و یاور مظلوم باشیم. این همان چیزی است که در اعتقاد و باور ما هست و باید کاری کنیم که بی‌عدالتی و حق‌کشی‌ها از بین برود و جامعه‌ای بسازیم که در آن عدالت و انصاف در آن حکمروا باشد بدون اینکه به دنبال این باشیم برای خود، اطرافیان پست و مقام و فرصتی بسازیم.

پزشکیان تصریح کرد: با کمک شما و دیگر مسئولان از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا خدمتگزار مردم باشیم و امیدواریم خداوند ما را شرمنده این مردم عزیز نکند که به رغم تبلیغات برای تحریم صندوق‌های رأی به میدان آمدند و مشت محکمی بر دهان مخالفانی که در خارج و داخل نشسته بودند و علیه رأی‌گیری تبلیغ می‌کردند، زدند. من همچنان همان آدمی هستم که بودم، قطعاً هیچ فرقی هم نخواهم کرد جز اینکه مسئولیت ما سنگین‌تر شده است.

رئیس جمهور منتخب در پایان ضمن تشکر ویژه از رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم قالیباف و هم هیأت رئیسه مجلس در این مدت لطف زیادی به بنده داشتند، چندین جلسه برگزار کردیم که لطف و همکاری آنان را قدردانم و امیدوارم بتوانیم با هم گره‌هایی که در مملکت وجود دارد را رفع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از سخنرانی رئیس جمهور منتخب از حضور بی‌تکلف ایشان در مجلس شورای اسلامی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم کارها را در عین رعایت قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ها با جلسات اینچنینی به دور از تشریفات و با جدیت بین دولت و مجلس پیش ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ؟! IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    چرا تیم دارای سوء سابقه های آنچنانی عهده دار تعیین وزارء شده اند؟!